Skip to content Skip to navigation

EEN BOLIDE GEÏNSPIREERD OP HET CIRCUIT

Wees niet bang om het volle vermogen van de Abarth 595 Spa-Francorchamps los te laten. De Garrett turbocompressor is speciaal ontworpen om brandstoflekkage langs de wanden van het brandstofsysteem te verminderen, waarmee hij permanent de best mogelijke prestaties garandeert.

REMMEN GEMAAKT VOOR SNELHEID

Een kort remtijd bij het dagelijkse rijden is van essentieel belang. Het remsysteem van Abarth voert de warmte van het remmen sneller af, waardoor het reactievermogen van uw auto bij het stoppen verbetert.

150 EXEMPLAREN, ENKEL VERKRIJGBAAR IN BELGIE !

De Abarth 595 Spa-Francorchamps heeft niets gewoons. Het bewijs: er zijn maar 150 gelukzakken die ermee zullen rijden. Alleen in België. Want geen enkele andere wagen heeft het DNA om fier te mogen uitpakken met de exclusieve badge van het circuit van Spa-Francorchamps. Zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. Een unieke samenwerking, voor een wagen die al even uniek is.

ZWART, GEEL, ROOD: DE KLEUREN VAN DE PASSIE

Om te tonen hoe uniek hij is, pakt de Abarth 595 Spa-Francorchamps uit met onze nationale driekleur. Je kan kiezen uit de Rosso Abarth, de Giallo Modena of de Nero Scorpione. Meer niet. Beken je kleur en geef anderen het nakijken !

TOON JE BELGITUDE

Als hij zich wil laten opmerken, dan levert de Abarth 595 Spa-Francorchamps geen half werk. Dat doet hij met zijn stickers met de bochten van het circuit van Spa-Francorchamps, maar ook met zijn bijpassende ‘kit colori’, zijn specifieke Spa-Francorchamps badge op de koffer en zijn 17 inch lichtmetalen velgen. Zo kan hij zich op het Ardense circuit met stijl en kracht uitleven.

HET GELUID VAN HET CIRCUIT

Je zal niet onopgemerkt voorbijrijden met de nieuwe RECORD MONZA SOVRAPPOSTO uitlaat waarmee deze gelimiteerde serie Abarth 595 Spa-Francorchamps is uitgerust. Ga de weg op met een agressief design, rechtstreeks geïnspireerd op de autosport, en laat je horen met het unieke Record Monza geluid. Verkies je een discreet sportgeluid of liever loeihard? Aan jou de keuze, maar één ding is zeker: je zal gezien worden!

TECHNISCHE DETAILS

VERMOGEN

MOTOR

Motortype, cilinderinhoud, cilinders, kleppen T-JET, 1368 cm³, 4 cilinders in lijn, 4 kleppen per cilinder

Maximaal vermogen 165 pk (121 kW) @ 5500 r/m

Maximaal koppel 230 Nm bij 3000 g/m

Turbo Garrett GT 1446 Turbo

TRANSMISSIE, UITLAAT

Versnellingsbak Handgeschakelde 5-versnellingsbak / sequentiële 5-versnellingsbak

Uitlaat RECORD MONZA SOVRAPPOSTO actieve uitlaat met 4 uitlaatpijpen

CONTROLE

Ophanging

Vooraan: McPherson met stabilisatorstang

Achteraan: Torsiebalk met stabilisatorstang

SETUP

SCHOKDEMPERS Vooraan: Telescopisch met FSD (Frequency Selective Damping) ventiel

Achteraan: KONI met FSD (Frequency Selective Damping) ventiel

REMMEN

Vooraan: geventileerd en geperforeerd Ø 284 x 22 remschijven

Achteraan: geperforeerde remschijven, Ø 240 x 11

VELGEN

Sport 17'' Matt Black lichtmetalen velgen

PRESTATIES

PRESTATIES

Maximale snelheid 218 km/u

Acceleratie 0 - 100 km/u 7,3 s (7,4 s gerobotiseerde sequentiële versnellingsbak)

Verhouding gewicht/vermogen 6,5 kg/pk

Gecombineerd verbruik (l/100 km) 6,2 - 6,5 (handgeschakelde versnellingsbak) - 6,3 - 6,6 (gerobotiseerde sequentiële versnellingsbak)

Gecombineerd verbruik (l/100 km) Cabrio 6,4 - 6,5 (handgeschakelde versnellingsbak) - 6,7 - 7,1 (gerobotiseerde sequentiële versnellingsbak)

CO2-uitstoot (l/100 km) 153 - 158 (handgeschakelde versnellingsbak) - 153 - 158 (gerobotiseerde sequentiële versnellingsbak)

CO2-uitstoot (l/100 km)  156 - 160 (handgeschakelde versnellingsbak) - 158 - 161 (gerobotiseerde sequentiële versnellingsbak)

Ecoscore

Euro 6D Final

...
...
...