ABARTH WERELD
Betere achterspoiler en voor- en achterbumpers met aerodynamische koolstoffilter. De zijschorten met inzetstukken van koolstofvezel werden ontwikkeld om de racesensatie te ervaren van maar enkele centimeters boven de weg te rijden.
Abarth uitlaatsysteem door Akrapovic met actieve klep en titanium pijpuiteinde.
Ze werden ontworpen voor een lager gewicht en combineren lichtheid en weerstand bij maximumsnelheid, met materiaal uit de ruimtevaarttechnologie. Abarth 695 Biposto is de eerste legale straatauto met polycarbonaat raceruiten. Hij werd na veeleisende tests goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Om u te voelen alsof u op het circuit rijdt, altijd en overal.
Abarth Corsa racekuipstoelen van Sabelt aangepast voor 695 Biposto, bekleed met leer en Alcantara®. Ook verkrijgbaar met koolstofkuip, om het racegevoel zelfs op de weg te beleven. De aluminium sportpedalen beschikken over een titanium afwerking en materiaal met hoge grip.
De vaste remklauwen met 4 zuigers zijn door Brembo gemaakt van aluminium. Brembo is de technische partner van de belangrijkste Formula 1-teams. De remschijven zijn zelfventilerend en geperforeerd: de voorste meten 305 x 28 en de achterste 240 x 11.
Omdat sterke prestaties sterke controle eisen.
Met maar 997 kg leeggewicht en een 1.4 T-jet 190 pk motor heeft de Abarth 695 Biposto de optimale gewicht/vermogensverhouding (5,2 kg/pk) en de beste versnelling (0-100 in 5,9 s) in zijn klasse.
Het is de eerste keer dat een auto toegelaten op de openbare weg een dogbox versnellingsbak afgeleid van raceauto's heeft, en gecombineerd met een zelfvergrendelend mechanisch differentieel en lichtere koppeling. Om de koppeling lichter te maken en sneller en precies te schakelen, is de versnellingspook volledig van aluminium en ingericht met een H-koppelingspatroon.
De "superlichte" metalen velgen van O.Z. met 18" banden voor hoge prestaties en afstelbare hydraulische ophanging van Extreme Shox geeft u het hoogste niveau van grip en behendigheid. Er werden titanium wielbouten ontwikkeld om de ongeveerde massa nog te verminderen.